AUR a cheltuit 5 milioane euro pentru promovarea lui George Simion la Realitatea

AUR Realitatea Plus
buton facebook       buton share x-twitter       buton sharewhatsapp

Potrivit unei investigații publicate de Snoop, Partidul AUR a investit aproape 5 milioane de euro în promovarea lui George Simion prin postul Realitatea Plus, în campania electorală. Din totalul de 69 de milioane de lei cheltuiți în campania prezidențială din primăvara lui 2025, 23,4 milioane de lei au mers către Realitatea Plus. Autoritatea Electorală Permanentă a acceptat însă doar 6 milioane de lei ca fiind cheltuieli legale, respingând peste 17 milioane de lei ca neconforme.

O mare parte dintre facturile emise pentru promovarea pe Realitatea Plus au fost considerate nejustificate. AEP a transmis o sesizare către Parchet în legătură cu aceste plăți. Contractele analizate au fost încheiate între AUR și DBV Media House, companie deținută de PHG Media Invest, firmă controlată de soția patronului Realitatea Plus, Daniela Madi Păcuraru, care figurează și ca administrator. La aceeași adresă funcționează și fundația lui Maricel Păcuraru, proprietarul postului TV.

Sume facturate de Realitatea Plus către partidul AUR  considerate nelegale de AEP

Potrivit informațiilor obținute de Snoop, AEP a constatat că emisiunile achitate de AUR nu erau programe dedicate campaniei, ci ediții obișnuite ale Realitatea Plus. Instituția a considerat că temele abordate nu reprezentau promovare electorală pentru George Simion și că nu se justifică plata lor din banii de campanie. Subiectele discutate erau variate, de la inițiative legislative la actualitatea politică, iar în platou apăreau invitați din societatea civilă sau jurnaliști.

AEP a decis să valideze la plată doar segmentele în care candidatul AUR era prezent în studio sau în care programul avea un caracter clar electoral. Cu toate acestea, Realitatea Plus a raportat întreaga durată a emisiunilor ca spațiu de promovare și a facturat integral către partid.

Un exemplu semnificativ este ziua de 12 mai 2025, când AUR a achitat aproape 1 milion de euro pentru programele difuzate într-o singură zi. Costul a fost de aproximativ 3.500 de euro pe minut. Din suma totală facturată de Realitatea pentru promovarea lui George Simion, AEP a recunoscut doar 6 milioane de lei și a respins 17 milioane de lei.

Citeste investigația integrală pe Snoop

Urmăriți Politic Media și pe Google News