Comisia Europeană impune taxe uriașe pentru importurile de mașini electrice din China

mașini electrice China
buton facebook       buton share x-twitter       buton sharewhatsapp

Comisia Europeană impune taxe uriașe pentru importurile de mașini electrice din China. Noile reglementări ar urma să intre în vigoare de luna viitoare și vor varia în funcție de producător.

Mașinile produse de BYD vor fi taxate cu  de 17,4%, cele produse de Geely de 20%, iar pentru cele fabricate de SAIC de 38,1%. Acestea se adaugă la taxele deja existente de 10% ale blocului comunitar. China aplică, de asemenea, un tarif de 15% pentru vehiculele electrice europene.

Guvernul de la Beijing transmiste că va reacționa, iar Germania solicită discuții cu China și avertizează o posibilă escaladăre comerciale

Vicecancelarul Robert Habeck, membru al partidului Verzilor, a susținut negocierile cu China pentru a rezolva impasul comercial și a apreciat raportul detaliat prezentat de Comisia Europeană, dar a avertizat și că Uniunea Europeană riscă o escaladare a conflictului comercial.

„Este crucial să discutăm acum,” a declarat Habeck miercuri la Berlin. „Taxele sunt întotdeauna ultima soluție ca măsură politică și, de multe ori, cea mai proastă cale de urmat.”

Exportul de mașini electrice din China este în plină creștere

Germania este o țară orientată spre comerț și export care are nevoie de o piață deschisă și de condiții de concurență echitabile, a spus Habeck, care este și ministrul economiei din Germania. Încălcările trebuie sancționate, dar există în continuare oportunitatea de a încerca prevenirea unei spirale iminente.

„Ar fi foarte rău dacă taxele ar fi folosite ca un instrument protecționist, dacă am intra într-o cursă de taxe cu China,” a spus Habeck.

Ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, membru al Partidului Liberal Democrat (FDP), a avertizat asupra potențialelor consecințe ale taxelor punitive.

„Taxele punitive ale Comisiei Europene vor afecta companiile germane și produsele lor de top. Vehiculele trebuie să devină mai ieftine printr-o concurență mai mare, piețe deschise și condiții de producție semnificativ mai bune în UE, nu prin războaie comerciale și închiderea piețelor,” a scris Wissing într-o postare pe X.

Sursă: DPA

 

 

Urmăriți Politic Media și pe Google News