Ministerul Transporturilor aruncă 120 de milioane de euro pe un studiu de fezabilitate inutil în următorii 15-20 de ani, atrage atenția Asociația Pro Infrastructură
Săptămâna trecută a apărut în spațiul public proiectul de Hotărâre de Guvern de aprobare a unui plan de acțiune, creat de „experții”
Ministerul Transporturilor, propune realizarea unui studiu de fezabilitate pentru prima cale ferată de mare viteză, peste 200 km/h, cu un cost estimat de 120 milioane euro
Traseul imaginat este unul de 17 miliarde euro pe București-Sibiu-Cluj-Oradea sau o linie hibridă via Brașov-Sighișoara-Cluj
Realitatea? Calea ferată este la limita supraviețuirii: 75% este scadentă la refacție/RK (reparații capitale), vitezele de circulație pe magistrale fiind la jumătate față de 1995, marfa târându-se cu 17 km/h și călătorii cu vreo 50 km/h, materialul rulant fiind depășit fizic și moral.
În locul documentațiilor inutile cel puțin pentru următorii 15-20 de ani, ar trebui făcute ACUM studii serioase despre cum reparăm rețeaua și cum ieșim din DEZASTRUL ultimilor 20 de ani când s-a alocat doar 10-15-20% din necesar pe mentenanță și reparații capitale și s-au băgat sume uriașe în reconstrucția celebrului Coridor IV (redenumit Rin-Dunăre) cu efecte nesemnificative în reducerea timpilor de parcurs (10-15 minute pe București-Constanța după o investiție de 1 miliard de euro), capacitatea de transport marfă scăzând masiv, mai arată Asociația
Sursa: Asociația Pro infrastructură; Sursa foto: Guvernul României
Flux știri internaționale