După adoptarea „legii austerității”, Sindicatul Unit TAROM a înaintat un Memorandum către Guvern și Ministerul Transporturilor, solicitând excepția companiei de la dispozițiile acestei legi.
Sindicaliștii afirmă că reglementările Legii ar crea condiții restrictive pentru TAROM, plasând compania într-o situație dezavantajoasă în competiția cu operatorii privați din domeniu. Aceste reglementări ar duce la formarea unui mediu de operare non-competitiv într-un context de piață aeriană complet liberalizată și puternic competitiv, afectând accesul pe piață și politica tarifară a serviciilor de transport aerian.
În situaţia în care TAROM nu va fi exceptată de la prevederile acestei Legi a „ruşinii naţionale” iar alte companii cu capital majoritar de stat, dar care nu lucrează neapărat într-o piaţă concurenţială vor fi exceptate, noi, membrii Sindicatului Unit TAROM (SUT), începând cu 1 decembrie 2023, piloţi, însoţitori de bord, mecanici de aviaţie, personal operativ de sol nu vom mai ridica niciun avion de la sol, se menţionează într-un comunicat al sindicatului.
Constatăm din presă, cu nesurprindere, că încă o dată domnul Grindeanu, ministru al Transporturilor, prin discutarea în Guvern a unui Memorandum de exceptare de la prevederile acestei legi a CFR Călători, CFR Marfă şi a Metrorex, a uitat de compania de aviaţie TAROM. Dorim să-l întrebăm şi pe această cale, că pe cea sindicală specificată de Legea 367/2022 nu doreşte să discute cu noi, de ce discriminează iar angajaţii companiei TAROM? Activitatea din aviaţie nu este interesantă pentru dumneavoastră domnule ministru?, se mai arată în comunicat
♦ Qatar Airways a raportat un profit de 1,2 miliarde de dolari pe anul 2022
Sursă: Agerpes