Xiaomi intră în forță pe piața de mașini electrice. Gigantul chinez cunoscut pentru smartphone-uri, a înregistrat un succes major în martie, când primul său vehicul electric, Speed Ultra 7 (SU7), a avut aproape 90.000 de precomenzi în prima zi de la lansare. Cu toate acestea, în al doilea trimestru al anului, divizia auto a companiei a raportat o pierdere ajustată de 252 de milioane de dolari, în ciuda faptului că a livrat 27.307 vehicule. Pierderea medie per vehicul a fost de 9.200 de dolari, la un preț de bază de aproximativ 30.000 de dolari pe mașină. Xiaomi a înregistrat, totuși, o marjă brută de profit de 15,4%, depășind așteptările, și rămâne încrezătoare că va depăși ținta de 100.000 de livrări până în noiembrie.
Xiaomi operează o singură fabrică de mașini electrice, construită intern, care din iunie funcționează în două schimburi pentru a asigura livrări de peste 10.000 de unități lunar. CEO-ul Lei Jun a declarat anterior că divizia auto va avea nevoie de timp pentru a deveni profitabilă, mașinile fiind momentan vândute la pierdere. Analiștii Citibank estimează că profitabilitatea va fi atinsă doar după ce compania va vinde între 300.000 și 400.000 de vehicule anual, prognozând că acest prag ar putea fi atins până în 2026.
Deși divizia auto este relativ nouă pentru Xiaomi, compania nu este străină de inovație. În 2021, Xiaomi și-a anunțat planul de a investi 10 miliarde de dolari în sectorul vehiculelor electrice în următorii 10 ani. Această mișcare este parte dintr-o tendință mai largă în care giganți din tehnologie, precum Apple și Huawei, explorează piața vehiculelor electrice, văzută ca un viitor esențial în industria auto globală. Xiaomi își propune să devină un jucător major, combinând expertiza sa în tehnologie cu o abordare inovatoare în designul auto.
Sursă alternativă: Insider
.
Urmăriți Politic Media și pe Google News