Podul de la Brăila nu va fi inaugurat în acest an

buton facebook       buton share x-twitter       buton sharewhatsapp

Podul de la Brăila nu va fi inaugurat în acest an, așa cum a anunțat constructorul. Este o nouă dezamăgire legată de construcția de drumuri și autostrăzi în România. O nouă performanță CNAIR, societate aflată în subordinea ministerului Transporturilor

Eșecul inaugurării acestui obiectiv în 2022 este un exemplu perfect de combinație nefastă. Urmărirea interesului privat (profit) și impotența legendară a statului, recte CNAIR și MT. Contractul a fost semnat în 19.01.2018 cu o perioadă de proiectare de 12 luni și 36 de execuție, transmite Asociația Pro Infrastructura

Ordinul de începere a llucrărilor a fost emis în 02.03.2018. Cei 4 ani au primit extensii de timp, ultima de 193 zile (plus niște daune) decisă de instanță în 15.11.2022. Statul nu și-a făcut treaba, mai notează API. Abia în mai 2021 a emis autorizația de construire aferentă celor aproximativ 15 km rămași din totalul celor 22 km de drumuri de legătură.

Antreprenorul general, WeBuild, se bătea cu pumnul în piept în vara anului 2021 că la final de 2022 circulăm pe pod și pe ramura sudică, scurtă, între nodul cu DN22B Brăila-Galați și DN22 lângă Smârdan.

În august 2021 era perfect fezabil ca până în decembrie 2022 să fie gata podul și conexiunea scurtă. Lucrările avansau într-un ritm satisfăcător și erau șanse bune să trecem Dunărea pe noul pod la final de 2022

La început de 2022 s-au acumulat întârzieri majore. Mai întâi cu ridicarea segmentelor de tablier. Apoi au fost amplificate de procedurile de sudare a tablierului. Din august constructorul WeBuild a apăsat puternic frâna pe drumurile de legătură.

Autoritățile incapabile, indolente și culcate pe-o ureche. Acum nu mai știu pe unde să scoată cămașa. Grindeanu dă vina pe cei de la WeBuild, iar aceștia îi arată cu degetul hârțogăria și deciziile definitive ale judecătorilor.

Clipul filmat de API este AICI

Urmăriți Politic Media și pe Google News