Deși în anul 1989 Uniunea Europeană a impus Chinei un embargo asupra armelor, armata chineză a reușit să obțină echipament de la națiunile europene
Recent, două instituții de presă germane au publicat rezultatul unei investigații care susține că mai multe nave de război chineze folosesc motoare de origine germană
Motoarele au fost furnizate de compania germană MTU și de filiala franceză MAN, o subsidiară a companiei Volkswagen, ambele companii fiind furnizori renumiți de motoare diesel marine, pe plan mondial
Ancheta s-a bazat pe informații de la Institutul Internațional de Cercetare a Păcii din Stockholm, care raportează transferurile de arme la nivel mondial
Potrivit Deutsche Welle, compania MTU a fost furnizor de motoare diesel pentru distrugatorele de rachete din clasa Luyang III cel puțin pâna în anul 2020, dar și pentru submarinele diesel-electrice din clasa Song, în timp ce MAN a livrat motoare PA6 pentru o nouă generație de fregate fabricate în China
Compania MTU a informat instituțiile ARD și Welt am Sontag (autorii investigației) că a oprit definitiv furnizarea de motoare pentru submarine și că nu mai are contract cu armata chineză
Alexander Lurz, expert în armament la Greenpeace, a declarat că regimul german în materie de tehnologie este orientat spre exporturi, și a susținut că noul guvern de la Berlin ar tebui să interzică exportul a tot ceea ce este folosit pentru a produce arme și duce la războaie
De-a lungul anilor, mai muți membrii ai UE, precum Franța, Spania și Germania au susținut ca embargoul asupra armelor să fie ridicat
Știrea vine în contextul în care China a construit cea mai mare flotă navală din lume
Potrivit unui raport al Pentagonului, flota Armatei de Eliberare a Poporului numară 355 de nave de război, fiind formată din vase de suprafață, submarine, portavioane, nave amfibie oceanice, nave de război minat și alte echipamente auxiliare
Surse alternative: ARD, Welt am Sontag, DW; Sursa foto: China Military
Flux știri internaționale